Aktualności

Filtr

Dzień otwarty

Organizacja spotkania - oddziały 0-3 (16 listopada 2021 r.)

Organizacja spotkania - oddziały 4-8 (17 listopada 2021 r.)

 

Dzień otwarty w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie:

16 listopada 2021 r. (wtorek) – oddziały przedszkolne i klasy 1-3
Od godz. 15:00 – do godz. 17:00 – wychowawcy, nauczyciele oraz nauczyciele specjaliści pozostają do dyspozycji rodziców, oczekując w salach lekcyjnych, pokoju nauczycielskim oraz gabinetach specjalistycznych (szczegółowy przydział w harmonogramie).

17 listopada 2021 r. (środa) – klasy 4-8
Od godz. 15:00 – do godz. 17:00 – wychowawcy, nauczyciele oraz nauczyciele specjaliści pozostają do dyspozycji rodziców, oczekując w salach lekcyjnych, pokoju nauczycielskim oraz gabinetach specjalistycznych (szczegółowy przydział w harmonogramie).

17 listopada 2021 r. godz. 17.30 – zebranie dyrektora z Radą Rodziców w stołówce szkolnej.

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa.

Uwaga!Wewnątrz budynku szkoły obowiązuje ścisłe przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego: pomiar temperatury ciała, dystans społeczny, dezynfekcja dłoni oraz ochrona nosa i ust. Proszę stosować się do poleceń i wskazań dyrekcji szkoły oraz pracowników obsługi. Wspólnie zadbajmy o nasze bezpieczeństwo.

Z poważaniem,
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie
Barbara Grabowska

Co dzieci mogą zrobić z warzyw i owoców?


5 listopada 2021 r.
Dzisiaj został rozstrzygnięty szkolny konkurs plastyczno-techniczny pod hasłem "Jesienne cudaki z warzyw i owoców". To kolejne działanie o charakterze edukacyjnym w ramach "Programu dla szkół", którego celem jest trwała zmiana nawyków żywieniowych poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w codziennej diecie dzieci.
Konkurs adresowany był do uczniów klasy I-III. Zadanie polegało na wykonaniu postaci z warzyw i owoców. Komisja miała nie lada wyzwanie, żeby ocenić pomysłowość i staranność uczestników.
Oto laureaci:
I miejsce - Zuzanna Gałązka kl. III
II miejsce – Amelia Parzych kl. I, Aleksandra Rabuczewska kl. III
III miejsce – Wiktoria Oleksiak kl. II
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody oraz pamiątkowe dyplomy ufundowane przez organizatora.

Barbara Rutkowska

VI Gminny Konkurs pod hasłem „Przemocy mówię NIE” organizowany przez Zespół Interdyscyplinarny Gminy Goworowo, został rozstrzygnięty.

Celem konkursu było:
1. Zwrócenie uwagi na skalę zjawiska przemocy.
2. Wyrażenie sprzeciwu wobec aktów przemocy.
3. Promowanie zdrowego i dobrego stylu życia.
4. Promowanie zdolności twórczych i artystycznych dzieci, młodzieży i dorosłych z naszej gminy.


Zainteresowani konkursem mieli do wyboru: wykonanie pracy plastycznej, ułożenie wiersza lub napisanie pracy. W szranki stanęli uczniowie Szkoły Podstawowej w Kuninie, uczniowie Szkoły Podstawowej w Goworowie i w Szczawinie, Uczniowie Szkoły Powiatowej w Goworowie oraz Środowiskowy Dom Samopomocy w Czarnowie. Prace plastyczne wykonane zostały urozmaiconymi technikami, starannie i ciekawie. Pomysłowość uczniowska jest zadziwiająca. Wiersze oraz prace literackie pokazują, że zjawisko przemocy budzi ogromne emocje i zdecydowany sprzeciw. W niektórych pracach jest zawarta konkretna wskazówka, co zrobić, gdy doznajemy przemocy lub jesteśmy jej świadkami. Jest też apel do ofiar przemocy, by nie akceptowały jej i dały sobie pomóc. Autorzy prac ukazują też rodzaje przemocy i jej skutki.

Dzień marchewki

19 listopada 2020 roku w Filii w Szczawinie obchodziliśmy Dzień Marchewki.
Tego dnia przedszkolaki przyszły do szkoły ubrane na pomarańczowo. Rodzice jak zawsze stanęli na wysokości zadania, wymyślając swoim pociechom przepiękne marchewkowo - pomarańczowe stroje. Szkolna komisja wybierając najciekawszy strój z każdego oddziału przedszkolnego została postawiona przed trudną decyzją. Po długich obradach wyłoniła zwycięzców:
I miejsce: Antoni Długosiecki -"Misie”
II miejsce: Aleks Kraska - "0"
III miejsce: Filip Kruk - "Biedroneczki"
wyróżnienia: Amelia Parzych - "0"; Iga Dziełak, Błażej Zduniak - "Misie"; Antoni Pazik, Hubert Jarka - "Biedroneczki".
Laureaci otrzymali ufundowane przez opiekuna Samorządu Uczniowskiego nagrody w postaci desek do krojenia, natomiast osoby wyróżnione - soki.
Na podwójne wyróżnienie zasłużył strój "covidowa marchewka", za który pani kierownik B. Rutkowska wręczyła Amelii Parzych dodatkową nagrodę.
Nad całością czuwał opiekun Samorządu Uczniowskiego, który przedstawił zebranym cel spotkania i opowiedział o bohaterce dnia.
Wszyscy wzięli udział w quizie wiedzy o marchewce i pili soki marchewkowe. Słuchając piosenki ,,Urodziny marchewki” maluchy pod opieką swoich wychowawców wykonywały prace plastyczne pt. "Kosz pełen marchewek".
Mieliśmy również możliwość skosztowania pysznego ciasta marchewkowego, upieczonego przez p. E. Dudziec, której serdecznie dziękujemy.

opiekun SU – Agnieszka Podleś

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

20 listopada w naszej szkole, oddziały przedszkolne obchodziły Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Przedszkolaki w tym dniu ubrane w niebieskie barwy oglądały prezentację multimedialną pt. ,,Nasze prawa”, film pt. „Lekcje z Januszem Korczakiem”, poznały „Konwencję o Prawach Dziecka” i wypowiadały się na temat swoich praw. Przedszkolaki tańczyły przy piosence ,,Wszystkie dzieci nasze są”, a także uczyły się piosenki o prawach dziecka. Wykonały plakat, medale, kolorowały obrazki przedstawiające dzieci różnych ras, uczestniczyły w zabawie ,,Wszyscy jesteśmy ważni pomimo różnic”. Ponadto dzieci przypomniały sobie, że oprócz praw mają również obowiązki, które są równie ważne.

Milena Gołębiewska
Sylwia Sadowska-Rybak
Dorota Sobotka

Happening „Jestem zdrowy i radosny”

Poniedziałek, 23 listopada 2020 r.

Dzisiaj zostało zrealizowane kolejne zadanie w ramach programu „Szkoła promująca zdrowie”. Widowisko rozpoczęło się od prezentacji głównego hasła „Jestem zdrowy i radosny”. Następnie dzieci rozwiązywały zagadki związane ze zdrowiem. Odbył się przemarsz po korytarzu z ilustracjami ukazującymi rozwiązania zagadek.
Problem nieprawidłowego odżywiania zaakcentowały panie przedstawiając inscenizację pt. „Apetyt Misia Uszatka”. Przedszkolaki dowiedziały się, że słodycze bardzo szkodzą zdrowiu, szczególnie na śniadanie. Wszyscy musimy pamiętać, że zdrowe śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, nie powinien być omijany. W kilka minut można przygotować zdrowe i pożywne śniadanie, które zapewni siłę i energię.
Doskonałą podpowiedzią, co powinno się znaleźć w zdrowych posiłkach jest Piramida Żywienia. Uczestnicy happeningu poznali najważniejsze zasady komponowania codziennego jadłospisu, słuchając piosenki o piramidzie żywieniowej. Byli uważni, więc wspaniale dopasowali obrazki na planszach piramidy.
Dzisiejsze wydarzenie nie obyło się bez konkursu, w którym dzieci pod opieką wychowawców improwizowały zakończenia zgadywanek – rymowanek. Rywalizacja zakończyła się remisem. Nagrodą była piosenka „Witaminki”, zachęcająca do spożywania warzyw i owoców.
Po muzycznej zabawie przedszkolaki zaprezentowały hasło „Sport to zdrowie! Prowadząca zwróciła uwagę, że nie bez powodu u podstawy piramidy znajduje się aktywność fizyczna – rozumiana nie tylko jako typowy sport, ale także: chodzenie po schodach czy spacer. Aby podkreślić znaczenie sportu dla zdrowia, dzieci wykonały ćwiczenia gimnastyczne oraz wzięły udział w zabawach ruchowych. Do części sportowej widowiska dołączyli uczniowie klasy III. Przesłali z domu zdjęcia, na których wykonują ćwiczenia gimnastyczne, aktywnie spędzając czas w okresie pandemii. Happening zakończył się wysłuchaniem „Piosenki o sporcie”.

Barbara Rutkowska

Techniki nauki – nowy cykl edukacyjny TVP VOD

 

Warszawa, 13.11.2020 r.

Jak uczyć się w efektywny sposób, szybciej czytać i więcej zapamiętywać? Jak organizować czas i osiągać planowane cele? Jak szybko i łatwo uczyć się języków obcych? Odpowiedzi na te pytania uczniowie znajdą w nowym cyklu edukacyjnym TVP VOD „Techniki nauki”. Programy prowadzą eksperci, trenerzy i wykładowcy, którzy w przystępny sposób podpowiadają, jak rozwijać i doskonalić jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku – umiejętność uczenia się. Projekt to efekt współpracy koncepcyjnej MEN i TVP. Wszystkie odcinki można bezpłatnie obejrzeć na platformie vod.tvp.pl.

Jak uczyć się w efektywny sposób – eksperci podpowiadają
„Techniki nauki” to nowy cykl edukacyjny, który powstał dzięki współpracy Telewizji Polskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ważnym tematem programów jest planowanie oraz dobra organizacja czasu. Nie zabrakło także zagadnień związanych z nauką języków obcych.

„Techniki nauki” – tematy odcinków
Cykl edukacyjny „Techniki nauki” to w sumie 33 odcinki. W pierwszym etapie zaprezentowanych zostało 15 z nich, do końca listopada wyemitowanych będzie kolejnych 18 programów.

W odcinku „Nowoczesne techniki nauki” widzowie poznają narzędzia, które ułatwiają szybszą i efektywniejsza naukę, takie jak: trening mózgu czy techniki pamięciowe. Z kolei w programie „Szybsze czytanie – szybsza nauka” prowadząca podpowiada, że do nauki szybkiego czytania warto używać wskaźnika, obejmować większą partię tekstu jednym spojrzeniem i nie czytać w pozycji leżącej.

Z odcinka poświęconego nauce języków obcych widzowie dowiedzą się m.in., że najważniejsze jest skoncentrowanie się na komunikacji i opanowanie słów z kilku obszarów, takich jak: jedzenie, towarzystwo, transport, części ciała, miejsce zamieszkania, zawód, rodzina, uczucia, cyfry, przymiotniki.

Inwestycja ruszyła - budowa żłobko - przedszkola epizod pierwszy


Posługując się slangiem filmowca: „Padł pierwszy klaps” i zaczęło się. W końcu ten najważniejszy dla środowiska lokalnego projekt, a przede wszystkim latami oczekiwana enklawa dla najmłodszych mieszkańców Naszej gminy, wystartowała. W poniedziałek 9 listopada wjechał na asfaltowe boisko wielofunkcyjne ciężki sprzęt z Zakładu Gospodarki Komunalnej w Goworowie i mogłem podziwiać pierwsze zdjęcia prologu serialu pod tytułem: „Wielka demolka”. Historycznego pierwszego wbicia nie łopaty, a zębów łyżki koparki dokonał sympatyczny operator sprzętu – Pan Marcin Szulkowski. W pierwszej kolejności rozpoczęły się prace ziemne, polegające na usunięciu ogrodzenia boiska, demontażu urządzeń sportowych oraz likwidacji i wywiezieniu gruzu bitumicznego z kruszonego boiska. Kolejnym etapem będzie rozbiórka ciągów komunikacyjnych i dalsze prace ziemne związane z zasilaniem elektrycznym oraz wodno-kanalizacyjnym. Jak to podają w hollywoodzkich produkcjach: TO BE CONTINUED! (w tłumaczeniu dosłownym CDN). Z placu budowy Wasz obserwator społecznych wydarzeń architektonicznych.

 

Jacek Dobrzyński

VIII Powiatowy Konkurs Piosenki Uczniowskiej i Młodzieżowej NUTKA już za nami

Po raz pierwszy został przeprowadzony online. Zostanie więc zapamiętany przez nas wszystkich jako szczególny i wyjątkowy. Organizatorami konkursu jak zwykle była Szkoła Podstawowa w Goworowie i Towarzystwo Przyjaciół Goworowszczyzny. Współorganizatorem i głównym sponsorem nagród zaś Powiat Ostrołęcki. W komisji konkursowej zasiedli: Pan Piotr Grzyb – muzyk i instrumentalista oraz pan Rafał Ostrowski również muzyk i instrumentalista, animator kultury. Opiekunowie wokalistów musieli dokonać nagrania występów i przesłania nam organizatorom, my z kolei komisji oceniającej. Po przesłuchaniu nagrań, komisja ogłosiła werdykt.
W kategorii wiekowej kl. II- III
I miejsce przyznano Zuzannie Twardziak ze Szkoły Podstawowej w Goworowie
II miejsce Magdalenie Kusik ze Szkoły Podstawowej w Wąsewie
III miejsce Oldze Strzałkowskiej ze Szkoły Podstawowej w Goworowie.
W kategorii wiekowej kl. IV – VI
I miejsce komisja przyznała Antoninie Ogonowskiej ze Szkoły Podstawowej w Różanie
II miejsce Kindze Jakubiak z Czerwina
III miejsce Błażejowi Kowalakowi ze Szkoły Podstawowej w Wąsewie
W kategorii wiekowej kl. VII – VIII
I miejsce przyznano Małgorzacie Sadowskiej ze Szkoły Podstawowej w Goworowie
II miejsce Zofii Mrozek z Różana.
Trzeciego miejsca komisja nie przyznała.
Za udział w konkursie upominki otrzymały uczennice:
Daria Damiańska ze Szkoły Podstawowej w Czerwinie
Amelia Rurka ze Szkoły Podstawowej w Goworowie
Nagrodę specjalną w postaci statuetki „DLA WSCHODZĄCEJ GWIAZDY SZKOLNEJ ESTRADY” ufundowaną przez dyrektora Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Goworowie przyznano Małgorzacie Sadowskiej ze Szkoły Podstawowej w Goworowie.
Nagrody ufundowane przez współorganizatora konkursu Starostwo Powiatowe wręczono/ dowieziono uczniom w dniu rozstrzygnięcia konkursu.
Celem naszego konkursu było przede wszystkim popularyzowanie kultury muzycznej wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie umiejętności wokalnych, możliwość zaprezentowania się, pokazania kreatywności własnej a także promowanie talentów wokalnych z naszego regionu. Według nas cel został osiągnięty.

Osoby odpowiedzialne za zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu: Joanna Gryczka, Anna Rurka, Aneta Gąsior, Beata Ciepierska, Edyta Waszkiewicz

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI W FILII W SZCZAWINIE

"Polska to taka kraina,
która się w sercu zaczyna…"

W naszym kraju 11 listopada to ważny i radosny dzień. Obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości.
Dzieci z naszej szkoły przygotowując się do obchodów tego święta wykonały kokardy w biało – czerwonych barwach. Nauczyły się także słów piosenek "Jestem Polką i Polakiem" oraz "Piosenka na Dzień Niepodległości".
10 listopada wspólnie z nauczycielami recytowały wiersze i śpiewały piosenki o tematyce patriotycznej. Przyłączyliśmy się również do akcji "Niepodległa do hymnu" i o godzinie 11:11 odśpiewaliśmy cztery zwrotki "Mazurka Dąbrowskiego".
Na pamiątkę tego wydarzenia został nagrany film i wykonane zdjęcia, które przesłano do rodziców.

A. Podleś, M. Tuszyńska

Obchody 102 rocznicy odzyskania niepodległości w czasie pandemii


W tym roku z powodu pandemii koronawirusa nie mogliśmy obchodzić wielu ważnych dla Polaków świąt takich jak Wielkanoc, 100 rocznica urodzin Papieża Jana Pawła II czy 11 listopada. To Narodowe Święto Niepodległości upamiętnia odrodzenie państwa polskiego po 123 latach zaborów. W czasie dla wszystkich trudnym, gdzie nie możemy spotykać się w większych grupach, musieliśmy świętować symbolicznie, w gronie najbliższych.
Oto propozycje bezpiecznego uczczenia 11 listopada w "mojej małej Ojczyźnie":
- wzięcie udziału w akcji "Niepodległa do hymnu" i odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego o godzinie 12.00 w gronie rodziny;
- wywieszenie flagi biało - czerwonej;
- obejrzenie transmisji wydarzeń przy Grobie Nieznanego Żołnierza z placu Marszałka Józefa Piłsudskiego;
- odwiedzenie symbolicznych miejsc pamięci w naszej gminie i zapalenie znicza;
- poszukanie informacji na temat tego święta w książkach oraz Internecie;
- oglądanie zdjęć przodków, którzy być może byli świadkami tych wydarzeń;
- wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych z domownikami.
Ten rok dał ludziom wiele do myślenia. Zatrzymania się i zastanowienia nad tym, co jest ważne w życiu.
Wszyscy mamy jednak nadzieję na powrót do normalności.

Oliwia Sawicka kl.7b
Członek Koła Medialnego

Niepodległa do hymnu.

 

W przeddzień Narodowego Święta Niepodległości 10 listopada 2020 roku o godzinie 11.11  dzieci z oddziałów  przedszkolnych Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Goworowie uczących się w trybie stacjonarnym z okazji 102 rocznicy Święta Niepodległości wzięły udział w akcji Niepodległa do hymnu. Dzieci z przejęciem odśpiewały "Mazurek Dąbrowskiego" przy akompaniamencie p. Beaty Ciepierskiej. Wcześniej w klasach poznały historię Święta Niepodległości, wykonały kotyliony, flagi, śpiewały patriotyczne piosenki m.in. "Jesteśmy Polką i Polakiem", a także wzięły udział w klasowych konkursach recytatorskich. Czas upłynął nam w miłej, ale podniosłej i patriotycznej atmosferze.

Organizatorzy: Milena Gołębiewska, Sylwia Sadowska-Rybak, Dorota  Sobotka, Paulina Szczęsna, Agnieszka Chorchos
 
 
 

Narodowe Święto Niepodległości

Narodowe Święto Niepodległości - 11 listopada

Narodowe Święto Niepodległości obchodzone 11 listopada to ważne i piękne święto - święto każdego Polaka. W tym roku będziemy obchodzić 102 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Uwolnienie kraju spod jarzma zaborców nastąpiło po 123 latach trwania zniewolenia.  Wielu naszych rodaków oddało życie za Ojczyznę. My mamy wielkie szczęście, ponieważ żyjemy w wolnym kraju. Celebrujemy więc nasz patriotyzm poprzez śpiew, kultywowanie tradycji i historii naszego narodu oraz żywą pamięć o tych, którzy oddali najcenniejszy skarb - życie - w obronie wolności. Wspólnie uczcijmy Święto Niepodległości, np. wywieszając flagi narodowe.


Zachęcamy do obejrzenia dołączonej prezentacji.
M. Dobkowska, B. Drabot, B.Ciepierska

Prezentacja

Prezentacja PDF

 

HARCERZE NIEPODLEGŁEJ

7Goworowska Drużyna Harcerska” Zorza” uczciła 102 Rocznicę Odzyskania Niepodległości. Dla każdego harcerza BÓG – HONOR – OJCZYZNA to najważniejsze słowa.  W obecnej sytuacji epidemicznej, nie mogliśmy spotkać się i wspólnie świętować. Nasi harcerze nie zapomnieli o święcie narodowym i  oddali cześć Niepodległej, poprzez wyrażenie uczuć: Czym dla Nich jest Ojczyzna?

Zapraszamy do obejrzenia

 

Szkolny konkurs fotograficzny

"Każdy myśli, że ma
najwspanialszego psa na świecie.
I każdy ma rację".

3 listopada 2020 roku w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie – Filii w Szczawinie został rozstrzygnięty szkolny konkurs fotograficzny pod hasłem "Mój czworonożny przyjaciel".
Cele konkursu to popularyzowanie fotografii wśród dzieci, promowanie właściwych zachowań wobec zwierząt oraz poznawanie imion i ras psów.
Adresatami były wszystkie dzieci z naszej placówki wraz z rodzicami. Miały one za zadanie wykonać zdjęcie swojego psa i przesłać je do organizatorów drogą elektroniczną.
Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem. Komisja miała nie lada wyzwanie z wyborem najlepszych i zarazem najciekawszych zdjęć, ponieważ wpłynęło ich aż 16. Po wnikliwej analizie wyłoniono następujących laureatów:
I miejsce – Julia Laskowska – kl. III
II miejsce – Wiktoria Oleksiak – kl. I
III miejsce – Amelia Parzych - "0"
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali w nagrodę ramki z wywołanymi zdjęciami swoich pupili, których fundatorami byli organizatorzy. Laureatom wręczone zostały także zabawki dla ich czworonogów.
Serdecznie dziękujemy dzieciom i ich rodzicom za udział w konkursie.

A. Podleś, M. Tuszyńska, N. J. Zięba

 

 

Wytyczne MEN, MZ i GIS dla szkół podstawowych – działalność opiekuńcza dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych w szkole podstawowej:


  • Od 9 listopada do 29 listopada br. szkoła podstawowa oraz szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej jest zobowiązana prowadzić działalność opiekuńczą dla dzieci osób zatrudnionych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz innych osób realizujących zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, uczęszczających do klas I–III szkoły podstawowej lub klas szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie odpowiadającym klasom I–III szkoły podstawowej.
  • Organizacja pracy szkoły podstawowej w ramach działalności opiekuńczej powinna uwzględniać Wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół
    i placówek od 1 września 2020 r., w tym w zakresie:
    1) organizacji zajęć w szkole,
    2) higieny, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni,
    3) gastronomii,
    4) postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników.
  • Organizacja pracy szkoły podstawowej powinna uwzględniać także Zalecenia dla dyrektorów szkół ze strefy czerwonej.
    https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-powrot-do-szkol2
  • Rodzice zobowiązani są zgłosić potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy wynikają z informacji zebranych od rodziców.
  • W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego, można zwiększyć liczbę dzieci - nie więcej niż o 2. Przy określaniu liczby uczniów w grupie należy uwzględnić także rodzaj niepełnosprawności uczniów.
  • Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze odbywają się w świetlicy szkolnej, a w przypadku liczby większej niż 12 (14) uczniów - w salach dydaktycznych. W czasie pobytu dzieci
    w szkole: jedna grupa=jedna sala.
  • Do regulaminu korzystania z zajęć opiekuńczo-wychowawczych należy wprowadzić zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii.
  • Do regulaminu korzystania z zajęć opiekuńczo-wychowawczych należy wprowadzić zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii.
  • Do grupy przyporządkowani są, w miarę możliwości, każdorazowo ci sami, stali nauczyciele.
  • Jedna grupa uczniów przebywa w świetlicy lub w razie potrzeby w wyznaczonej i stałej sali.
  • Minimalna przestrzeń do zajęć opiekuńczo-wychowawczych dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli)*.
    * Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/pomieszczeń kuchni, jadalni, innych pomieszczeń zbiorowego żywienia, pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higienicznosanitarnych, - np. łazienek, ustępów). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów, które się w niej znajdują.
  • Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
  • Drzwi w ciągach komunikacyjnych, po których najczęściej poruszają osoby w szkole powinny być otwarte, w miarę możliwości tak, aby nie trzeba było ich otwierać (dotykać).
  • Należy wprowadzić obowiązek zachowania dystansu między uczniami/pracownikami w przestrzeniach wspólnych szkoły i stosowanie przez nich osłony ust i nosa (korytarze, szatnia).
    Dyrektor szkoły aktualizuje wewnętrzny regulamin lub procedury funkcjonowania szkoły w zakresie działalności opiekuńczej w czasie epidemii, uwzględniając specyfikę placówki, zalecenia wskazane w przedmiotowych wytycznych oraz obowiązujące przepisy prawa.
  • Dyrektor szkoły wprowadza dodatkowe środki ostrożności dotyczące funkcjonowania w szkole dzieci z chorobami przewlekłymi oraz dzieci z rodzin, w których domownicy mają istotnie obniżoną odporność, w porozumieniu z ich rodzicami/opiekunami prawnymi, np.
    - obowiązek zachowania dystansu podczas zajęć opiekuńczo-wychowawczych
    w świetlicy i innych salach,
    - w miejscach wspólnie użytkowanych (m.in. na korytarzach, w szatni) – obowiązek osłony ust i nosa.
  • Należy ograniczyć organizowanie wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, gdzie jest ograniczona możliwość zachowania dystansu społecznego. Rekomenduje się organizację wyjść w miejsca otwarte jak park, las, tereny zielone (z zachowaniem dystansu oraz zasad obowiązujących w przestrzeni publicznej).
  • Spożywanie posiłków powinno odbywać się w tych samych grupach, w których realizowane są zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, z zachowaniem dystansu. Poszczególne grupy powinny w czasie posiłku w stołówce nie mieć ze sobą kontaktu
    i nie siedzieć przy tych samych stolikach. Możliwe jest spożywanie posiłków tam, gdzie dana grupa dzieci stale przebywa (świetlica/sala dydaktyczna). Dzieci mogą spożywać posiłki i napoje przyniesione z domu. Posiłki mogą być przynoszone w pojemnikach prywatnych i w takich spożywane.
  • W sytuacji korzystania przez podmiot zewnętrzny z pomieszczeń szkoły, należy zobowiązać go do przeprowadzenia dezynfekcji pomieszczeń i użytych przyrządów oraz sprzętów należących do szkoły.

 

OGŁOSZENIE

DO 29 LISTOPADA 2020 r. PRZEDŁUŻONE ZOSTAJE ZAWIESZENIE ZAJĘĆ STACJONARNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH

Od poniedziałku, 9 listopada br. zawieszone zostają zajęcia stacjonarne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Tym samym, do 29 listopada 2020 r. przedłużone zostaje zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego będą funkcjonowały bez zmian.

Oznacza to, że uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych – do 29 listopada br. będą uczyć się wyłącznie w trybie zdalnym.

Szkoły i placówki, w których nie będą zawieszone zajęcia stacjonarne
Nauka i opieka dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego pozostaje bez zmian.
Dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu, dyrektor szkoły będzie zobowiązany zorganizować nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów i niezbędnego sprzętu znajdującego się w szkole).

Opieka w świetlicach szkolnych oraz praca nauczycieli
Od poniedziałku, 9 listopada br. szkoły podstawowe będą miały obowiązek zapewnienia funkcjonowania świetlic szkolnych dla uczniów, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19.
Nauczyciele oraz inni pracownicy szkół i placówek oświatowych realizujący nauczanie zdalne będą mogli zostać oddelegowani do pracy w domu z wyłączeniem przypadków, gdy jest to niezbędne do realizowania zadań na terenie placówki. Rozwiązanie to przyczyni się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa wśród pracowników na terenie placówki.
Przypominamy również, że istniejące przepisy dają możliwość zawieszenia funkcjonowania przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego, szkoły lub placówki edukacyjnej, jeżeli występują przesłanki zagrażające życiu i bezpieczeństwu uczniów.

Konsultacje dla zdających egzaminy VIII-klasisty
W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych dyrektorzy szkół mogą umożliwić uczniom klas ósmych konsultacje indywidualne lub w małych grupach.

Olimpiady, turnieje i konkursy
W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych możliwe będzie przeprowadzenie olimpiad, turniejów i konkursów na terenie szkoły.
Poszczególne etapy tych zawodów odbywają się w różnych terminach, od września do czerwca. Tytuły laureata i finalisty olimpiady oraz turnieju, a także laureata konkursu nadają ich posiadaczom istotne uprawnienia, zarówno w systemie egzaminów zewnętrznych, jak i procesie rekrutacji.

Dyrektor SP im. M. Kopernika w Goworowie
mgr Jacek Dobrzyński

Źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej

Rozporządzenie MEiN z dnia 5 listopada 2020 r.

Jesienne drzewo

28 października 2020 r. odbyło się wręczenie nagród i dyplomów laureatom konkursu "Jesienne Drzewo" zorganizowanego przez Szkołę Podstawową im. Mikołaja Kopernika w Goworowie - Filia Szczawin.
Celem konkursu było dostrzeżenie piękna jesieni i otaczających nas drzew. Uczestnicy wykazali się umiejętnością wykorzystywania i zastosowania różnych technik plastycznych. Komisja miała problem z wyłonieniem zwycięzców, ponieważ prace były bardzo ciekawe i twórcze, każda miała w sobie coś pięknego i oryginalnego.
Jury, jako kryterium oceny wzięło pod uwagę: pomysłowość, zgodność z tematem oraz walory artystyczne pracy. Spośród 21 prac komisja wyłoniła laureatów w trzech kategoriach wiekowych: 3,4,5-latki:
3-latki
I miejsce – Michalina Pazik
II miejsce – Damian Boćkowski
III miejsce – Kacper Dudziec

4-latki
I miejsce – Bartosz Rabuczewski
II miejsce – Zofia Iwańska
II miejsce – Marcel Kocon

5-latki
I miejsce – Antoni Pazik
II miejsce – Olaf Pazik
III miejsce – Franciszek Miłek
III miejsce – Oskar Samoraj

Zwycięzcom gratulujemy!
Pozostałe dzieci, które wzięły udział w konkursie dostały pamiątkowe dyplomy i upominki. Serdecznie dziękuję za udział w konkursie.

Katarzyna Gałązka

 

Harmonogram przywozów i odwozów dzieci i uczniów - SP w Goworowie - obowiązuje od 09.11.2020 r.

„Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”

Trzecioklasiści z Filii w Szczawinie wzięli udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym i konkursie „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”, którego celem jest pielęgnowanie wrażliwości ekologicznej wśród uczniów klas I-III. Organizatorem konkursu jest sieć sklepów Biedronka.
Wychowawca zrealizował zadania według scenariuszy opracowanych przez siebie i Organizatora. Zostały przeprowadzone zajęcia otwarte pod hasłem „Moje miejsce na ziemi. Ekozakątek – eksperymenty z powietrzem”. Uczniowie pracowali z tekstem „Ekozakatek” z książki Marcina Przewoźniaka pt. „Gang Fajniaków i Miasto Marzeń”.
Uczniowie samodzielnie wykonywali pracę dotyczącą segregacji śmieci. Analizowali dane na temat czasu rozkładania się śmieci w środowisku naturalnym. Odczytali rozdział książki M. Przewoźniaka pt. „Ekozakątek”, w którym odkryli miejsce na Ziemi, gdzie nie ma śmieci, jest czyste powietrze i wszyscy bohaterowie są z tego powodu bardzo szczęśliwi.
Następnie z pomocą wychowawcy wykonali cykl eksperymentów i zabaw, dzięki którym poznali właściwości powietrza. Ogromne zainteresowanie wywołały zabawy w detektywów tropiących niewidzialne powietrze. Uczniowie szybko wysnuli wniosek, że chociaż powietrza nie widać, to można je wprawić w ruch, który oddziałuje na otoczenie. W przyrodzie odpowiada to działaniu wiatru. Kolejne doświadczenia dały odpowiedzi na pytania: Czy można usiąść na powietrzu? Gdzie w klasie jest ciepłe, a gdzie zimne powietrze?
Uczestnicy konkursu doszli do wniosku, że należy poważnie potraktować ochronę powietrza na naszej planecie. Wyeksponowali w klasie hasło bohaterów książki:
„Jesteśmy Fajniaki! Razem działamy, o naszą ZIEMIĘ razem zadbamy!”

Barbara Rutkowska

 

Dzień Edukacji Narodowej - Filia Szczawin

 

„Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę”

                                                                             Barbara Cage

 

Nauczyciel jest dla dziecka autorytetem, przewodnikiem, a szkoła to drugi dom każdego ucznia. Dzień Edukacji Narodowej to szczególny dzień, w którym podkreślamy wiodącą rolę nauczycieli w zapewnieniu najwyższej jakości edukacji. To święto wszystkich pracowników oświaty.

14 października w naszej szkole odbyła się uroczystość, na którą zostali zaproszeni goście: Radny Pan Jakub Podleś, przedstawiciele Rady Rodziców. Obecni byli: Pan Dyrektor Jacek Dobrzyński, nauczyciele, pracownicy obsługi, uczniowie oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych.

Na początku Pani Kierownik powitała zebranych, następnie podziękowała wszystkim pracownikom szkoły za trud włożony w kształcenie i wychowanie młodych pokoleń. Do życzeń przyłączyli się zaproszeni goście. Pan Dyrektor wręczył nagrody wyróżniającym się nauczycielom oraz pracownikom szkoły.

Dzieci w wierszach i piosenkach wyraziły najlepsze, płynące z serca podziękowania swoim nauczycielom.

Na zakończenie uroczystości wszyscy spotkali się przy filiżance ciepłej herbaty i słodkim torcie - upominku od rodziców.

Składamy wszystkim serdeczne życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

 Barbara Rutkowska, Katarzyna Gałązka, Natalia Zięba

 

Narodowe Święto Niepodległości.

Miałeś kontakt z osobą zarażoną COVID-19? Najważniejsza rzecz, jaką musisz zrobić

Monika Mikołajska

Zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 w Polsce potwierdzono już u ponad 140 tys. osób. Codziennie przybywa kolejnych kilka tysięcy. Ryzyko infekcji rośnie. Wiesz, co robić, gdy będziesz mieć kontakt z chorym na COVID-19? Jest jedna rzecz, którą musisz zrobić jak najszybciej i wcale nie chodzi o wykonanie testu. Jak postępować w takiej sytuacji, wyjaśnia Lidia Stopyra, specjalista chorób zakaźnych ze Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.



1. Jeżeli stwierdzi się zakażenie SARS-CoV-2, dochodzenie epidemiologiczne leży w kompetencjach sanepidu.
2. Osoba, która miała kontakt z chorym na COVID-19 musi poddać się kwarantannie.
3. Jak długo musimy przebywać w odosobnieniu? To zależy od tego, czy wystąpią u nas objawy wskazujące na możliwą infekcję koronawirusem, czy nie. Jeżeli nie ma symptomów, kwarantanna trwa 10 dni.
4. Jeżeli po zakończeniu kwarantanny pojawią się niepokojące objawy, trzeba natychmiast skontaktować się z sanepidem i lekarzem pierwszego kontaktu.
Co to znaczy, że ktoś miał kontakt z osobą zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2?
Koronawirus przenosi się głównie drogą kropelkową. Najczęściej przez kaszel, kichanie czy wraz ze śliną. Wiadomo też, że patogen może być przenoszony pośrednio przez dotyk (dlatego tak ważne jest mycie rąk), a także drogą powietrzną - drobnoustroje mogą wydobywać się z organizmu zakażonej osoby podczas śpiewu, wysiłku fizycznego, nawet podczas wydechu.
W Polsce zakażenie COVID-19 potwierdzono u ponad 140 tys. osób. Liczba ta stale rośnie, a wraz z nią ryzyko, że ktoś z twojego bliższego lub dalszego otoczenia zachoruje. Wiesz, co robić w takiej sytuacji?
Na początek warto wyjaśnić podstawową kwestię: co to znaczy, że ktoś miał kontakt z osobą zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2. Określenie to odnosi się do następujących sytuacji (za www.gov.pl):
1. Pozostawanie w bezpośrednim kontakcie z osobą chorą lub w kontakcie w odległości mniej niż 2 metrów przez ponad 15 minut
2. Prowadzenie rozmowy z osobą z objawami choroby twarzą w twarz przez dłuższy czas
3. Osoba zakażona należy do grupy najbliższych przyjaciół lub kolegów
4. Osoba mieszkająca w tym samym gospodarstwie domowym, co osoba chora, lub w tym samym pokoju hotelowym.
Jak podkreśla Lidia Stopyra, w wyżej wymienionych sytuacjach chodzi o kontakt bez maseczki ochronnej. - Pamiętajmy, prawidłowo noszone maski chronią. Przestrzeganie obowiązku ich noszenia, zabezpiecza przed zakażeniem, a wcześniej przed kwarantanną.
Kontakt z osobą zakażoną COVID-19. Co robić dalej? Najważniejsza kwarantanna
Jeżeli stwierdzi się zakażenie SARS-CoV-2, dochodzenie epidemiologiczne leży w kompetencjach sanepidu. To sanepid bada całe ognisko epidemiologiczne, ustala kontakty, wysyła na kwarantannę.
W przypadku, gdy mamy osobę zakażoną, punkt, który zrobił wymaz przesyła do sanepidu zgłoszenie o dodatnim wyniku testu, zgłoszenie wysyła również lekarz, który skierował na wymaz. W tym momencie sanepid rozpoczyna dochodzenie - pyta zakażoną osobę, z kim kontaktowała się w okresie zakaźności, na czym polegał kontakt. Na podstawie tego wywiadu sanepid uznaje, kto jest kontaktem, a kto nim nie jest. I nakłada obowiązkową kwarantannę (informuje o tym mailem lub SMS-em) - mówi lekarka.
Niestety zdarza się też tak, że sanepid kontaktuje się z zakażonym zbyt późno. - To niestety jest najczęstsza obecnie sytuacja, że sanepid kontaktuje się z zakażonym zbyt późno, np. 10 dni po wyniku testu. I pacjent jest pozostawiony sam sobie. Mamy więc sytuację, że dzwoni do nas osoba, z którą mieliśmy kontakt z informacją, że test potwierdził u niej obecność SARS-CoV-2. Najczęściej jest to już kilka dni po kontakcie, gdyż ta osoba zaczęła mieć już objawy, które skłoniły ją do wykonania testu, wykonała test i poczekała na wynik.
Pamiętajmy, możemy wtedy zarażać. Musimy więc sami jak najszybciej poddać się kwarantannie. Sanepid, (choć jeszcze do nas nie dzwoni) powinien już wtedy wiedzieć, że mieliśmy styczność z osobą zakażoną (bo w wywiadzie podała nas ona jako kontakt).
Kwarantanna - co to znaczy, jak długo trwa?
Kwarantanna to odosobnienie osoby zdrowej z powodu narażenia na zakażenie koronawirusem. Przez cały czas jej trwania nie wolno nam więc: opuszczać domu, wychodzić do sklepu czy na spacer z psem. Jeżeli utrzymujemy bliskie kontakty z innymi osobami np. w domu – one również muszą zostać poddane kwarantannie.
Pamiętajmy, że osoby przebywające na obowiązkowej kwarantannie może skontrolować policja, sprawdzając, czy pozostają w miejscu swojego zamieszkania. Za nieprzestrzeganie kwarantanny grozi kara finansowa do 30 tys. zł (jej wysokości zawsze jest ustalana indywidualnie).
Jak długo musimy przebywać w odosobnieniu? To zależy od tego, czy wystąpią u nas objawy wskazujące na możliwą infekcję koronawirusem, czy nie.
Wg obowiązujących wytycznych, osoby, u których nie występują objawy kliniczne COVID-19, poddawane są kwarantannie przez 10 dni. Po tym czasie kończy się ona automatycznie (bez testu na obecność koronawirusa).
Warto jednak wziąć pod uwagę, że okres wylęgania trwa 14 dni (choć najczęściej jest to okres pięciu - siedmiu dni), więc objawy mogą pojawić się np. w 11 czy 12 dniu. To oznacza, że po zwolnieniu z kwarantanny osoba taka będzie zarażać - zwraca uwagę Lidia Stopyra. - To są nieczęste sytuacje, ale pamiętajmy: mimo że ta 10-dniowa kwarantanna się skończyła, obowiązuje nas absolutny obowiązek noszenia maseczek i pełny reżim sanitarny (co obowiązuje obecnie nas wszystkich).
Jeżeli po zakończeniu kwarantanny pojawią się niepokojące objawy (złe samopoczucie, gorączka, kaszel, duszności), trzeba natychmiast skontaktować się z sanepidem i lekarzem pierwszego kontaktu.
Jak zaznacza dr Stopyra, podczas kwarantanny nie musimy codziennie mierzyć temperatury. Jeśli jednak pojawią się u nas objawy chorobowe, sugerujące zakażenie COVID-19 (gorączka, bóle głowy, mięśni, duszności, kaszel, utrata węchu i smaku), należy wykonać badanie wymazu z gardła w kierunku zakażenia SARS-CoV-2. W przypadku dodatniego wyniku, podlegamy co najmniej 13-dniowej izolacji.
Na wykonanie badania lekarz POZ może nas skierować po teleporadzie. Jeżeli objawy są cięższe, decyduje o badaniu lub nawet kieruje bezpośrednio do szpitala.
13-dniowa Izolacja może być wydłużona przez lekarza pierwszego kontaktu lub - jeżeli znajdziemy się w szpitalu - przez lekarza oddziału.
A co w przypadku, jeśli osoba przebywająca na kwarantannie chciałaby wykonać test na obecność koronawirusa? Jak powiedzieliśmy wyżej, na test kieruje lekarz pierwszego kontaktu, gdy pojawią się objawy wskazujące na możliwą infekcję COVID-19. Jeżeli jednak ktoś chciałby prywatnie wykonać takie badanie, warto pamiętać, żeby w przypadku łagodnych objawów, nie robić go od razu po pojawieniu się symptomów, ale po dwóch - trzech dniach. - Test pobrany za wcześnie, czyli w pierwszych godzinach od wystąpienia objawów może być fałszywie ujemny - tłumaczy specjalistka chorób zakaźnych.

Szanowni Państwo!

W gąszczu wielu projektów zgłoszonych do udziału w głosowaniu Budżetu Obywatelskiego Mazowsza często trudno wybrać, dlatego, podpowiadając (aby zaoszczędzić Wasz czas), rekomendujemy projekt, który posłuży nauczycielom – jest to STEAMobil - Laboratorium na kółkach, czyli „szyty na miarę” pojazd.

Będzie on stanowił mobilne laboratorium umożliwiające szybkie przetransportowanie sprzętu oraz innych pomocy do dowolnej szkoły w celu przeprowadzenia zajęć w zakresie rozwijania umiejętności przyrodniczo-techniczno-inżynieryjno-artystyczno-matematycznych (STEAM).
Szczegóły dotyczące projektu:
https://bom.mazovia.pl/projekt/157

Prosimy o zagłosowanie i dziękujemy!
Zespół MSCDN

 

Funkcjonowanie boiska Orlik w listopadzie 2020 r.

Zaproszenie do udziału w „Mazowieckiej Szkole Przyszłości” realizowanej w ramach projektu „Lekcja: Enter” dla szkół z województwa mazowieckiego!

Warsztaty o zdrowym odżywianiu

25 listopada w klasach 0- III i w Filii w Szczawinie odbyły się warsztaty edukacyjne dotyczące zdrowego żywienia. Zajęcia przeprowadzone przez panią dietetyk Aleksandrę Piątek pozwoliły dzieciom w przystępny i atrakcyjny sposób poznać zasady prawidłowego żywienia. Pani Aleksandra pokazała uczniom jak wybierać zdrowe produkty do codziennej diety oraz wskazała alternatywy dla niezdrowych i fast foodowych przekąsek i potraw. Uświadomiła również, jak niezdrowe jedzenie wpływa na ich życie i zdrowie. Zajęcia zakończyły się wspólną zabawą, która polegała na prawidłowym doborze produktów spożywczych do poszczególnych pięter piramidy pokarmowej. Była to trakcyjna i bardzo pouczająca lekcja.

Agnieszka Dąbrowska

Heppening „SPORT TO ZDROWIE”

W ramach realizacji programu szkoły promującej zdrowie, w dniu 20 listopada 2019 r. odbył się happening zorganizowany przez uczniów pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego. Wspólnie wykonaliśmy plakaty zachęcające do aktywności fizycznej i uprawiania sportu. Podczas happeningu przedstawiono argumenty, dlaczego kilka godzin zajęć wychowania fizycznego w szkole nie może być jedyną formą aktywności fizycznej dziecka w wieku szkolnym. Najważniejsza jest codzienna spontaniczna aktywność ruchowa np. bieganie, gry zespołowe, jazda na rowerze, rolkach, łyżwach, długie marsze, taniec itp. Grupa taneczna w składzie: Natalia Chorchos, Marta Dymerska, Maja Zawadzka, Sylwia Lędzioszek, Nikola Klimaszewska, Nadia Zięba, Agata Sobotka, Amelia Rurka i Mikołaj Pazik zaprezentowała żywiołowy układ taneczny. Swoje znakomite umiejętności piłkarskie pokazali Jakub Kruczyk, Igor Kuśmierczyk i Jakub Jasiński. Wszystkim serdecznie dziękujemy za wspólna inicjatywę.

Agnieszka Dąbrowska

Szkolne Zawody w Indywidualnym i Drużynowym Tenisie Stołowym dla Dziewcząt i Chłopców.

25 listopada 2019 r. w Szkole Podstawowej w Goworowie odbyły się Szkolne Zawody w Indywidualnym i Drużynowym Tenisie Stołowym dla Dziewcząt i Chłopców.
W rozgrywkach wzięli udział miłośnicy tenisa stołowego z klas III – VIII. Rozegrano wiele emocjonujących meczów i wyłoniono zwycięzców, którzy będą reprezentować naszą szkołę na szkołę na Gminnych Zawodach:
Klasy IV i młodsi
Dziewczęta:
1. Natalia Dobkowska
2. Natalia Zalewska
3. Wiktoria Struniawska
Chłopcy:
1. Szymon Kordaś
2. Jakub Rutkowski
3. Szymon Gąsior

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W FILII W SZCZAWINIE


Pluszowy miś to ulubieniec wszystkich dzieci. Miękki, przytulny, delikatny – jest nieodłącznym towarzyszem zabaw już od ponad 100 lat.
25 listopada na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. My także przystąpiliśmy do obchodów tego święta. Naszą uroczystość rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji multimedialnej, w której poznaliśmy historię powstania maskotki, sięgającą 1902 r. Dowiedzieliśmy się, że osobą ściśle związaną z uwielbianym przez dzieci misiem jest prezydent USA, Theodore Roosevelt.
Dzieci z zainteresowaniem obejrzały też kolejną prezentację, przedstawiającą najbardziej znane postacie misiów z bajek. Pomimo że nie było to łatwe zadanie, dzieci poradziły sobie znakomicie i rozpoznały niemal wszystkie misie, również te już nieco zapomniane.
Podczas uroczystości mieliśmy okazję obejrzeć film z pracowni krawieckiej, w którym podpatrzyliśmy etapy powstawania misia – maskotki. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że jest to bardzo żmudna i ciężka praca.
Kolejnym punktem misiowego święta były zajęcia plastyczno – techniczne, podczas których dzieci z pomocą nauczycieli wykonywali misie, używając napompowanych balonów oraz wyciętych szablonów.
Bardzo miłym akcentem, a jednocześnie podsumowaniem uroczystości, był słodki poczęstunek w postaci tortu, którzy wszyscy zajadali z wielkim apetytem.

Dorota Sobotka

Gminne Zawody w Unihokeja Szkół Podstawowych.


18 listopada 2019 r. w hali sportowej Zespołu Szkół Powiatowych w Goworowie odbyły się Gminne Zawody w Unihokeja Szkół Podstawowych. W rozgrywkach wzięli udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Kuninie i Goworowie. Razem rywalizowało 7 drużyn.
Zawody przebiegały w miłej atmosferze. Sędzią głównym turnieju był Bartosz Dziełak – Prezes KS Orz Goworowo
Po wspaniałej zabawie, klasyfikacja końcowa przedstawia się następująco:
Kategoria klas IV – VI
Dziewczęta:
I miejsce – SP Kunin
II miejsce – SP Goworowo
Chłopcy:
I miejsce – SP Goworowo
II miejsce – SP Kunin
Kategoria klas VII – VIII
Dziewczęta:
I miejsce – SP Goworowo
Chłopcy:
I miejsce – SP Kunin
II miejsce – SP Goworowo
Pan Jacek Dobrzyński Dyrektor Szkoły Podstawowej w Goworowie podziękował wszystkim zawodnikom i opiekunom za przybycie i zdrową rywalizację. Uczestnicy turnieju zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Wszystkie drużyny odebrały dyplomy wręczone przez Panią Agatę Majk – Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Goworowie oraz Pana Jacka Dobrzyńskiego Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie.
Dziękujemy organizatorom i wszystkim przybyłym gościom.

Elżbieta Bieniecka

 

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej we współpracy z Ministerstwem Zdrowia realizuje w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie warsztaty kulinarne.

Warsztaty kulinarne dla dzieci w wieku szkolnym realizowane są przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej we współpracy z Ministerstwem Zdrowia. Zadanie finansowane jest ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Warsztaty mają na celu nabywanie praktycznej wiedzy z zakresu prawidłowych nawyków żywieniowych. Do końca roku zostaną przeprowadzone warsztaty, które obejmą ponad 800 dzieci.
Zdrowie jest naszym najcenniejszym skarbem i powinniśmy o nie dbać niezależnie od wieku. Tymczasem badania potwierdzają, że m.in. niewłaściwe nawyki żywieniowe i brak ruchu sprzyjają wielu chorobom, w tym nadwadze i otyłości, które dotyczą aż co trzeciego polskiego ośmiolatka. Prawidłowe żywienie i aktywność fizyczna mają ogromne znaczenie nie tylko w profilaktyce różnych chorób ale także wpływają na prawidłowy wzrost i rozwój dzieci, ich funkcje poznawcze, zdolność do nauki. Ukształtowane w dzieciństwie prozdrowotne nawyki, w tym żywieniowe, zaprocentują lepszym zdrowiem w przyszłości.
Dzieci też mogą dbać o swoje zdrowie np. spędzając więcej czasu w ruchu, a mniej przez telewizorem, komputerem czy smartfonem oraz zdrowo się odżywiając. Warsztaty kulinarne to bardzo atrakcyjna forma nauki o zasadach zdrowego żywienia. Podczas takich zajęć przekazywana jest nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu zasad zdrowego żywienia ale przede wszystkim w sposób praktyczny dzieci uczą się jak przygotować dobre dla zdrowia i jednocześnie pyszne potrawy czy posiłki.

Zadanie finansowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020

„Kraina Lodu 2” podbiła nasze serca

We wtorek 26 listopada w godzinach popołudniowych obejrzeliśmy disneyowską animację „Kraina Lodu 2”. Główne bohaterki Anna i Elsa odbyły pełną niebezpieczeństw podróż do Zaczarowanego Lasu. Przygody, które przeżyły uczą i bawią. Wspaniałe wrażenia! Żarty bałwana Olafa jak zwykle rewelacyjne.
Uwierzcie! Warto obejrzeć ten film. Po raz kolejny okaże się, że rodzina, przyjaźń i uczucia są w życiu najważniejsze.
Uczniowie z Filii w Szczawinie byli zachwyceni animacją i muzyką. Wyjazd do Ostrołęckiego Centrum Kultury na najnowszą produkcję Disneya to wielka przygoda i moc wzruszeń.

Kierownik wycieczki: Barbara Rutkowska

Sukces!


Dnia 22 listopada 2019 r. uczniowie z klasy III a – Maja Dudziec, Dobromiła Nowak, Cezary Rybaczyk i Michał Twardziak, z IV a – Maja Duda i Szymon Kordaś oraz z IV b – Łucja Dudziec i Jan Subzda uczestniczyli w I Turnieju Szachowym zorganizowanym przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Ostrołęce pod patronatem Polskiego Związku Szachowego.
Celem turnieju była popularyzacja gry w szachy oraz integracja szkół, uczniów, nauczycieli i środowisk szkolnych zaangażowanych w projekt „Szachy w mazowieckiej szkole”.
Rywalizacja między zawodnikami była zacięta, jednak każdy przestrzegał zasad fair play.
W kategorii dziewcząt z klas IV nasze uczennice odniosły ogromny sukces – Maja Duda z klasy IV a zdobyła I miejsce, a Łucja Dudziec z klasy IV b uzyskała II miejsce.
Tak zaszczytne miejsca dały uczennicom awans do Finału turnieju szachowego, który odbędzie się w Warszawie.
Sukces uczennic jest ogromny z tego względu, iż w październiku 2019 roku rozpoczęły naukę gry w szachy.
Każdy uczestnik turnieju otrzymał pamiątkowy dyplom.
Gratuluję wygranej, dziękuję pozostałym uczestnikom oraz p. Małgorzacie Zacharek, która przygotowała uczniów klasy III do turnieju.

Anna Kaczmarczyk

DZIEŃ MARCHEWKI – W FILII W SZCZAWINIE


W środę 20 listopada 2019 roku obchodziliśmy Dzień Marchewki. To kolejne działanie z zakresu promocji zdrowia w ramach programu ,,Szkoła promująca zdrowie”.
Tego dnia w szkole dominował kolor pomarańczowy, a tematem gazetek klasowych i wystawy szkolnej była marchewka.
Warzywo to jest znane i uprawiane na całym świecie. Najwięcej witamin dostarcza spożywane na surowo, dlatego też uczniowie pod opieką wychowawców wykonywali soki marchewkowo - jabłkowe, ucząc się przy tym obsługi sokowirówki.
Podczas wspólnego spotkania dzieci poznały osiem powodów, dla których warto jeść marchewkę (pod różną postacią). Dowiedziały się również, że nie każda marchewka jest pomarańczowa. Występuje bowiem w kolorze białym, żółtym, czerwonym, a nawet ciemnofioletowym.
Pani kierownik Barbara Rutkowska zwróciła uwagę na to, iż każdy z nas miał na sobie jakąś część garderoby, która była w kolorze pomarańczowym. Wśród uczniów najbardziej wyróżniały się stroje Zuzanny Gałązki i Aleksandry Rabuczewskiej. Dziewczynki w nagrodę za pomysłowość otrzymały soki marchewkowe.
Następnie podsumowaliśmy szkolny konkurs kulinarny (adresowany do dzieci i ich rodziców) na najciekawszy przepis, którego głównym składnikiem była właśnie marchewka.
Spośród dostarczonych prac komisja wyłoniła laureatów:
I miejsce: Zuzanna Gałązka – kl. I
II miejsce: Wiktoria Oleksiak – kl. ,,0”
III miejsce: Kacper Dziczek – kl. II
Pozostałe prace zostały wyróżnione.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody w postaci wyciskarek do soków i obieraczek do warzyw, których fundatorem była organizatorka konkursu – p. A. Podleś.
Rodzice nie tylko podzielili się z nami swoimi przepisami, ale także przygotowali polecane dania. Mogliśmy skosztować tych pyszności, m. in. ciasta marchewkowego, upieczonego przez p. Ewę Brzozowską, popijając je wcześniej wykonanym sokiem.
Serdecznie dziękuję dzieciom, rodzicom i nauczycielom, którzy włączyli się w organizację tego dnia.

opiekun SU – Agnieszka Podleś

Szachy w szkole

W Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie prowadzone się zajęcia szachowe dla grupy uczniów z klas czwartych w ramach projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole”, który finansowany jest przez Polski Związek Szachowy.
Nauka gry w szachy jest doskonałą formą stymulowania rozwoju intelektualnego i emocjonalnego uczniów.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w ww. zajęciach, poznają tajniki gry w szachy i świetnie się bawią.

Prowadząca zajęcia Anna Kaczmarczyk

Ratownik medyczny – zajęcia warsztatowe

W dniu 21.11.2019 r. gościliśmy w naszej szkole pana Andrzeja Gęsicha – ratownika medycznego. Spotkanie zostało zrealizowane w ramach zadań innowacji pedagogicznej „Magiczny świat zawodów”. Na wstępie nasz gość opowiedział o swojej pracy, a następnie opisał strój, w którym przybył na spotkanie. Zwrócił uwagę, że jego praca polega na udzielaniu sprawnej i profesjonalnej pomocy w sytuacjach nagłego zagrożenia zdrowia i życia człowieka. Dzieci otrzymały wskazówki, jak udzielać pierwszej pomocy. Wszyscy wykonywali ćwiczenia na fantomie. Ogromną ciekawość wzbudziła zawartość ciężkiej torby ratowniczej.
Spotkanie dostarczyło dzieciom wiele wrażeń, a także bardzo cennych wiadomości. Dziękujemy Panu Andrzejowi, który jest dziadkiem Amelki i Artura, za cenne rady i uwagi na temat pomocy medycznej.

Autorki innowacji: Barbara Rutkowska, Katarzyna Gałązka

Zaproszenie

"Góra grosza" 2019

W naszej szkole jest już tradycją uczestniczenie w ogólnopolskiej akcji „Góra grosza”. Zebrane środki będą przeznaczone na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, tworzenie i dofinansowanie nowych domów dla dzieci, rodzinnych domów dziecka, domów zastępczych oraz najbardziej potrzebujących domów dziecka.

Pośrednim, ale najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie najmłodszym, jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących.

Edyta Furmaniuk

Teraz pierwszacy ślubowania czas!

Dzień 14 listopada 2019 roku był bardzo ważnym dniem w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie w Filii w Szczawinie. Pierwszoklasiści są już pełnoprawnymi uczniami, ponieważ tego dnia odbyło się uroczyste pasowanie na ucznia. Takie wydarzenie jest bardzo wyjątkowe nie tylko dla dzieci, ale także dla rodziców, dziadków i bliskich. Na uroczystości obecny był Pan Dyrektor Jacek Dobrzyński, Pani kierownik Barbara Rutkowska, grono pedagogiczne oraz rodzice.
Pierwszoklasiści pięknie ubrani i wystrojeni w birety zaprezentowali swoje umiejętności. Uczniowie ślubowali być dobrymi uczniami i Polakami, a także obiecali swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania Pan Dyrektor dokonał pasowania wypowiadając słowa: „Pasuję Cię na ucznia Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie”. Następnie wychowawczyni oraz Pani kierownik wręczyły dzieciom niespodzianki: dyplomy, książki, rożki obfitości. Rodzice dziękując za przygotowaną uroczystość, zaprosili na słodki poczęstunek. To był bardzo przyjemny dzień, który na zawsze zostanie w pamięci uczniów klasy I.

WYCHOWAWCZYNI: Magdalena Tuszyńska

OGŁOSZENIE

 
21 LISTOPADA 2019 r. (CZWARTEK) ZAPRASZAMY NA „WYWIADÓWKĘ” DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W GOWOROWIE W PROGRAMIE:
 
15.00 – 15.45 – SPOTKANIA RODZICÓW Z WYCHOWAWCAMI KLAS W SALACH LEKCYJNYCH WEDŁUG HARMONOGRAMU PRZYDZIAŁU - KLASY „0” – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ. NAUCZYCIELE, KTÓRZY NIE MAJĄ WYCHOWAWSTWA POZOSTAJĄ DO DYSPOZYCJI RODZICÓW W GODZ. 15.00 – 16.00;
16.00 – 16.45 – SPOTKANIA RODZICÓW Z WYCHOWAWCAMI KLAS W SALACH LEKCYJNYCH WEDŁUG HARMONOGRAMU PRZYDZIAŁU - KLASY IV - VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ. NAUCZYCIELE, KTÓRZY NIE MAJĄ WYCHOWAWSTWA POZOSTAJĄ DO DYSPOZYCJI RODZICÓW W GODZ.. 16.00 – 17.00;
17.00 – ZEBRANIE DYREKCJI SZKOŁY Z RADĄ RODZICÓW W STOŁÓWCE SZKOLNEJ.
 
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!!!
 
Dyrektor SP im. M. Kopernika w Goworowie
mgr Jacek Dobrzyński

21 listopada 2019r. Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu



Dzień ten, przypadający w trzeci czwartek listopada, ma już ponad 30-letnią tradycję. Pomysł zrodził się w USA w Californii, gdzie w 1974 roku zachęcono ponad milion palaczy do odstawienia papierosów na jeden dzień. Oczywiście 24 godziny nie wystarczą – mają jedynie zachęcić do całkowitego porzucenia nałogu. Z czasem do walki z tytoniem dołączył cały świat – zaczęły pojawiać się podobne inicjatywy, jak na przykład Dzień bez Papierosa (obchodzony 31 maja).
Na całym świecie tytoń zabija ponad 5 milionów osób każdego roku – w tym ponad 600 tysięcy osób, które palą biernie, wdychając dym osób palących w najbliższym otoczeniu. Choć śmiertelne skutki tego nałogu są powszechnie znane, głównym problemem związanym z rzucaniem palenia jest fakt, iż papierosy zabijają powoli – palacz może nie odczuwać skutków swojego nałogu przez wiele lat. Niestety, kiedy już się pojawią, często bywa za późno. Choć ostrzeżenia „Palenie zabija” widoczne jest na każdej paczce papierosów, informacja ta – z racji swojej powszechności – szybko traci swój wydźwięk. Jak się jednak okazuje, dość skuteczne są „odstraszacze” graficzne – na przykład zdjęcia, nieraz makabryczne, zniszczonych organów wewnętrznych skutecznie zniechęcają młodzież do sięgania po papierosy oraz zwiększają liczbę palaczy, którzy decydują się zerwać z nałogiem.
W wielu krajach – również w Polsce – wprowadza się współcześnie zakazy palenia w miejscach publicznych. Niestety, jak wskazuje badanie CBOS-u, zmiany te nie wpłynęły na zmniejszenie liczby palaczy. Zakazy odgórne ogrywają zwykle niewielką rolę – znacznie lepiej działa bowiem motywacja wewnętrzna, którą każdy powinien odnaleźć w sobie. Każdy palący, czyli co trzeci Polak.
Warto się zastanowić !!!
Przemyśl, zanim sięgniesz po papierosa.

Koordynatorzy
PROGRAMU ANTYNIKOTYNOWEGO
„ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE”

Pasowanie na ucznia

W czwartek 7 listopada w Szkole Podstawowej  w Goworowie odbyła się ceremonia Pasowania na Ucznia. Podczas uroczystości pierwszoklasistom towarzyszyli: dyrekcja szkoły, nauczyciele, starsi koledzy, rodzice, rodzeństwo oraz dziadkowie.
Na początku bohaterzy dnia zaprezentowali wiadomości i umiejętności, które dotychczas zdobyli w szkole.  Z dużym przejęciem recytowali wiersze i śpiewali piosenki. Mimo stresu, związanego z publicznym występem, świetnie poradzili sobie z debiutem, o czym świadczyły gromkie brawa publiczności.
Najważniejszym momentem uroczystości było złożenie przez uczniów uroczystego Ślubowania oraz ceremonia Pasowania na Ucznia, której dokonał dyrektor szkoły Pan Jacek Dobrzyński. Podchodził  do każdego pierwszaka i kładąc na ramieniu duży ołówek przyznawał mu status ucznia Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika  w Goworowie. Na zakończenie wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i słodkie upominki. Był też pyszny tort, przygotowany przez rodziców. Dzień ten  zapewne  na długo pozostanie  w pamięci tych wszystkich, którzy mieli okazję wspólnie go przeżyć. Był pełen wrażeń i emocji. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy sukcesów w nauce!

Katarzyna Chilicka
Elżbieta Kucharczyk

„Czytam z klasą”


Uczniowie klasy II c Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie przystąpili do Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pt.: „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki ”.
Projekt skierowany jest do szkół podstawowych z terenu całego kraju i wspiera rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Projekt trwa od 1 października 2019 roku do 30 kwietnia 2020 roku i składa się z III modułów.
W każdym z modułów uczniowie wybierają jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której wykonują wybrane przez siebie zadania.
Wszystkie wykonane zadania dokumentowane i publikowane będą na stronie internetowej projektu.
Realizację projektu rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu wprowadzającego oraz ulepiliśmy z plasteliny Czytusie, które będą towarzyszyły nam podczas trwania projektu.
Do realizacji I modułu wybraliśmy książkę Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”.
Wykonane przez nas zadania to:
1. Wykonanie gazetki tematycznej dotyczącej realizacji projektu i modułu.
2. Słuchanie czytanej lektury przez wychowawcę, uczniów oraz Panią Anetę Gąsior – nauczyciela biblioteki.
3. Wykonanie zadań w „Moim lekturniku”, m.in. uzupełnienie metryczki książki, narysowanie przygody wybranego bohatera oraz gry na tablet.
4. Zaprojektowanie i wykonanie zakładek do książki.

Wychowawca Anna Kaczmarczyk

Święto Niepodległości - filia w Szczawinie

11 listopada 1918 roku był pierwszym dniem odzyskania przez Polskę niepodległości. Po 123 latach niewoli i nieobecności na mapie Europy Polska stała się samodzielnym państwem.
Rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości a wraz z nią uroczyste świętowanie tego wielkiego wydarzenia, na stałe wpisało się w kalendarz szkolnych uroczystości. W naszej szkole uroczystości związane ze 101 rocznicą tego wydarzenia miały miejsce 8 listopada 2019r.
Uroczystość rozpoczęła się od wprowadzenia flagi narodowej i odśpiewania „Mazurka Dąbrowskiego”. Następnie uczniowie przedstawili program artystyczny o patriotycznym charakterze. W tym roku w części artystycznej uczestniczyli także nauczyciele, recytując poezję Z. Jerzyny, Cz. Miłosza i L. Wiszniewskiego.
Po programie artystycznym cała społeczność szkolna przyłączyła się do akcji ,,Szkoła do hymnu” i o godz. 11:11 odśpiewała cztery zwrotki ,,Mazurka Dąbrowskiego”.
Następnie odbyły się warsztaty plastyczne przeprowadzone przez opiekuna S U - p. A. Podleś, których uczestnikami byli uczniowie klas 0 - II ich rodzice oraz wychowawcy.  Wykonywane były kokardy narodowe, tym razem z białych i czerwonych kółeczek.
Uczestnicząc corocznie w obchodach Święta Niepodległości dajemy wyraz pamięci o tych wszystkich, dzięki którym żyjemy dzisiaj w wolnej Polsce.

Natalia Zięba

Obchody Święta Niepodległości


Rocznice historycznych wydarzeń, świąt państwowych są doskonałą okazją do refleksji i wspomnień. Nie inaczej było 8 listopada bieżącego roku w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie.
Tuż przed 101 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości uczniowie klas IV – VIII przypomnieli o tym ważnym dla naszej Ojczyzny wydarzeniu. W czasie uroczystej akademii zaprezentowali wzruszający montaż poetycko – muzyczny, w którym przedstawili zawikłane losy Polaków i kręte drogi umiłowanej Ojczyzny do wolności. Uroczystość charakteryzował podniosły, patriotyczny nastrój wzmocniony przez  przemówienie wygłoszone przez dyrektora szkoły - p. Jacka Dobrzyńskiego oraz brawurowe wykonanie pieśni „Rogatywka” przez męską część chóru szkolnego.
Następnie cała społeczność szkolna, pod batutą p. B. Ciepierskiej, wykonała najpiękniejsze pieśni patriotyczne, dedykując je tym, którzy walczyli i przelewali krew  w obronie niepodległej Polski.
Apel zakończono odśpiewaniem (o godzinie 11.11 ) „Mazurka Dąbrowskiego”, włączając się tym samym w ogólnopolskie obchody Święta Niepodległości.

Małgorzata Dobkowska
Krystyna  Mucińska

Pan policjant ci pomoże!

 
W dniu 30.10.2019 r. zgodnie z harmonogramem innowacji "Magiczny świat zawodów" poznawaliśmy tajemnicę pracy policjanta.
Do naszej szkoły przybyli policjanci z Komisariatu Policji w Goworowie – asp. szt. Sławomir Subczyński i sierż. szt. Sławomir Galarski. Dzieci miały okazję dowiedzieć się na czym polega praca policjanta, jak wygląda mundur oraz jaki sprzęt jest potrzebny podczas służby. Pan Sławomir zapoznał z kryteriami, jakie należy spełnić, by wykonywać ten zawód. Przypomniał wszystkim jakie obowiązki ma  dzielnicowy. Goście opowiadali o zaletach i wadach wykonywanego zawodu. Największe zainteresowanie wzbudziły historie z codziennej pracy Policji. Uczniowie czynnie uczestniczyli w spotkaniu, dzielili się swoimi spostrzeżeniami i zadawali pytania. Funkcjonariusze rozmawiali
z dziećmi o bezpiecznym poruszaniu się po drogach i zwrócili uwagę na znajomość numerów alarmowych. Przypomnieli również, jak ważną rolę odgrywa noszenie odblasków. Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymali odblaskowe opaski i zawieszki.
Serdecznie dziękujemy za przyjęcie zaproszenia.
 
Barbara Rutkowska
Katarzyna Gałązka

Galeria zdjęć świetlica

Zajęcia sportowo – rekreacyjne w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnowie


Chcąc uaktywnić osoby niepełnosprawne i pobudzić ich do aktywnego spędzenia czasu połączonego z rekreacją ruchową w dniu 21.10.2019r. na terenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Czarnowie odbyły się zajęcia sportowo - rekracyjne. W rozgrywkach wzięli  udział podopiecznymi ŚDS oraz uczniowie klas VI i VIII Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie.
Nad sprawnym przebiegiem wszystkich konkurencji czuwali nauczyciele wychowania fizycznego, panie: Elżbieta Reluga - Grabowska i Elżbieta Bieniecka oraz pracownicy ośrodka.
Nauczyciele przygotowali 12 różnorodnych konkurencji sportowo - rekreacyjnych, w których wykorzystano przybory typowe i nietypowe.
Uczestnikom zapewniono poczęstunek, promujący zdrową żywność. W ramach promowania zdrowego stylu życia podopieczni i pracownicy Środowiskowego Domu Samopomocy przygotowali wystawę pod hasłem „W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Podstawą realizacji zajęć było zapewnienie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu społecznym poprzez szeroko rozumianą integrację, zmianę postrzegania przez otoczenie oraz zwiększenie samodzielności. Szczególną rolę w tym dniu odgrywała młodzież ze Szkoły Podstawowej w Goworowie, która świetnie opiekowała się ekipami od początku do końca zawodów.
Dzień zakończył się meczem piłki nożnej oraz wspólnym biesiadowaniem przy ognisku. Wszyscy uczestnicy zmagań sportowych otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Taka inicjatywa dała możliwość „wyjścia do ludzi”, pozwoliła zapomnieć o własnej niepełnosprawności, dała poczucie własnej wartości. Pozwoliła czerpać radość z życia, odzyskać wiarę we własne siły i możliwości, zwiększyła poczucie solidarności oraz przynależności do grupy.
Oby więcej takich dni.

Elżbieta Reluga - Grabowska

Europejski Tydzień Kodowania.


W  dniach 5 – 20 października 2019  r. odbył się Europejski Tydzień Kodowania. Hasło tegorocznej akcji w naszej szkole: Programowanie to super zabawa! Wydarzenie organizowane jest w wielu krajach w całej Europie i ma na celu pokazanie wszystkim zainteresowanym, że programowanie jest twórcze i przydatne. We współczesnym świecie programowanie zajmuje coraz szersze obszary naszego życia. Nauka kodowania pozwala lepiej zrozumieć otaczający nas świat oraz zwiększyć swoje szanse na znalezienie interesującej pracy w przyszłości. 

Nauczyciele prowadzący zajęcia przedstawili uczniom świat kodowania i inspirowali ich do działania i aktywności  na komputerach, urządzeniach mobilnych, w Internecie, jak i bez użycia komputerów. W ramach zajęć młodsi uczniowie tworzyli programy i animacje w środowisku Scratch, wykonywali plakaty. Zdecydowanie trudniejsze zadanie mieli starsi uczniowie, którzy zmagali się z zastosowaniem pętli i funkcji w środowisku Python, oraz tworzyli strony internetowe. Uczniowie mieli możliwość poznania środowiska do tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne z systemem Android.
Dzieci i młodzież z wielkim zaangażowaniem rozwiązywali łamigłówki programistyczne w serwisach internetowych wprowadzających w świat kodowania. Nawiązała się nawet ciekawa rywalizacja. Najaktywniejsi otrzymali dyplom.

Jadłospis

 

 

Koszt obiadów za miesiąc luty - 34 zł

 

Konkurs informatyczny

Obchody Dnia Edukacji Narodowej na Mazowszu

 

Dnia 29 października 2019 roku w Auli im. Roberta Schumana Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia odznaczeń państwowych, resortowych i nagród z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
Święto to upamiętnia rocznicę powstania Komisji Edukacji Narodowej, która została utworzona z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i zrealizowana przez Sejm Rozbiorowy 14 października 1773 roku.
Wyróżniono dyrektorów szkół i placówek, nauczycieli, pracowników administracji i obsługi z rejonu płockiego, ciechanowskiego oraz ostrołęckiego. Wręczono 340 wyróżnień, w tym Medale za Długoletnią Służbę – 94 złote, 68 srebrnych oraz 54 brązowe, Medale Komisji Edukacji Narodowej, a także nagrody Ministra Edukacji Narodowej i Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Gospodarzami wydarzenia, wpisującego się w obchody Dnia Edukacji Narodowej, byli: p. Aurelia Michałowska - Mazowiecki Kurator Oświaty oraz Wicewojewoda Mazowiecki – p. Artur Standowicz. Wśród gości, którzy przybyli na tę szczególną uroczystość można było zauważyć: p. Sławomira Adamca – Dyrektora Generalnego Ministerstwa Edukacji Narodowej, przedstawicieli samorządów terytorialnych, związku zawodowego NSZZ „Solidarność” Regionu Mazowsze oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego.
W ceremonii uczestniczyli również pracownicy Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie, których uhonorowano odznaczeniami państwowymi przyznanymi na wniosek Dyrektora Szkoły – p. Jacka Dobrzyńskiego. Złote Medale za Długoletnią Służbę z rąk wspomnianych już gospodarzy Gali otrzymali: p. Krystyna Mucińska – nauczyciel języka polskiego, p. Danuta Gnys i p. Zdzisław Majk – pracownicy administracji i obsługi goworowskiej szkoły.
Ceremonię wręczenia odznaczeń, zasłużonym w rozwój mazowieckiej oświaty, uświetnił występ zespołu artystycznego „ART” z Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie.

Krystyna Mucińska
Jacek Dobrzyński

 

Wycieczka klas III

 


Dnia 15 listopada uczniowie klas trzecich Szkoły Podstawowej w Goworowie wraz z wychowawczyniami wybrali się na wycieczkę do Ośrodka Edukacji Regionalnej w Lipiance.
Dzieci uczestniczyły w ciekawej lekcji na temat warstw lasu i jego mieszkańców, którą poprowadził pan Krzysztof Zgorzelski- leśniczy z Lipianki i pan Krystian Kowalczyk z Nadleśnictwa Ostrołęka. Z zainteresowaniem wysłuchały opowieści o życiu roślin i zwierząt w lesie. Spacerując leśnymi dróżkami obserwowały przyrodę i podziwiały jej piękno.Uczniowie doskonale już wiedzą, jakie znaczenie ma las dla człowieka i jak się w nim zachowywać. Na pamiątkę spotkania otrzymały budkę lęgową i karmę dla ptaków.
Odbyły się również warsztaty kulinarne, podczas których dzieci z dużym zaangażowaniem piekły słodkie rogaliki. Dowiedziały się wielu informacji i ciekawostek o pracy pszczelarza, życiu pszczół i ich ochronie oraz wykonały pachnące świece z wosku.
Wycieczka zakończyła się pieczeniem kiełbasek przy ognisku i degustacją rogalików. Był to wspaniały dzień, pełen wrażeń i atrakcji. Uczniowie wrócili do szkoły bardzo zadowoleni, bogatsi w wiedzę i nowe doświadczenia.

Katarzyna Chilicka
Elżbieta Kucharczyk

 

Turniej szachowy

Ogłoszenie

Gminne Zawody w Indywidualnym i Drużynowym Tenisie Stołowym.

23 listopada 2018 r. w Zespole Szkół Powiatowych w Goworowie odbyły się Gminne Zawody w Indywidualnym i Drużynowym Tenisie Stołowym. Do zawodów zgłosili się zawodnicy ze Szkoły Podstawowej w Pasiekach i nasi tenisiści. Otwarcia turnieju dokonał Dyrektor Szkoły Podstawowej w Goworowie Pan Jacek Dobrzyński i przywitał wszystkich przybyłych zawodników i opiekunów. Zawody rozegrano w trzech kategoriach wiekowych:
- klasy IV i młodsi dziewczęta i chłopcy
- klasy V – VI dziewczęta i chłopcy
- klasy VII, VIII i gimnazjalne dziewczęta i chłopcy
Sędzią głównym był niezawodny Pan Józef Dobrzyński, przeprowadził losowanie, które zadecydowało o kolejności rozgrywek. Pierwsi do stołów podeszli chłopcy z najstarszej grupy, następnie dziewczęta z tej kategorii, a potem zawodnicy z klas V – VI i klasy IV.

„Dzień ten w sercach nam zostanie, bo dziś będzie pasowanie”


W poniedziałek 19 listopada 2018 roku odbyła się uroczystość pasowania na uczniów klasy pierwszej, która zawsze wzbudza wiele emocji wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
Uroczystość pasowania rozpoczęła się od przypięcia dzieciom rozetek w biało - czerwonych barwach z godłem Polski. Będzie to pamiątka 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez naszą Ojczyznę.
Następnie dyrektor szkoły Jacek Dobrzyński skierował swoje słowa do pierwszoklasistów i ich rodziców. Uczniowie klasy pierwszej przedstawili program artystyczny, w którym zaprezentowali swoje umiejętności recytatorskie i wokalne.
Najważniejszym momentem uroczystości było złożenie przez dzieci uroczystego ślubowania oraz pasowanie na uczniów, którego dokonał dyrektor szkoły. W ten sposób pierwszoklasiści zostali oficjalnie włączeni do grona uczniów Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie – Filii w Szczawinie.
Na zakończenie wszyscy uczniowie klasy I otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz książeczki o Polsce. Nie zabrakło też życzeń od koleżanek i kolegów z klasy III.
„Chodźcie, śmiało do szkoły pierwszacy,
Do zabawy wspólnej do pracy.
Szkoła drzwi swe otwiera gościnnie.
Szkoła dzisiaj serdecznie Was przyjmie!”

Do grona społeczności szkolnej wstąpili: Kacper Dziczek, Julia Laskowska, Kacper Mech, Przemysław Jan Mateusiak, Antoni Robert Podleś, Kacper Samoraj.
Pierwszakom życzymy samych sukcesów w nauce!

Wychowawczyni: Barbara Rutkowska

„Dwa skrzaty - dwa światy”- przedstawienie o tolerancji i szacunku


Dnia 16.11.2018 r. w godzinach popołudniowych przedszkolaki i uczniowie z Filii w Szczawinie obejrzały spektakl „DWA SKRZATY-DWA ŚWIATY” w wykonaniu aktorów teatru Kameleon z Krakowa. Była to pouczająca historia małego, niezaradnego skrzata, z której dzieci dowiedziały się, że nie można nikogo wyśmiewać.
Miały okazję przekonać się, jak ważna jest tolerancja. Krasnal Miluś i Miłasia angażując dzieci do aktywnego udziału w przedstawieniu pokazali, małym widzom, że nie wygląd jest najważniejszy w życiu lecz mądre i właściwe zachowanie.
Przedstawienie odbyło się w Hali Widowiskowo – Sportowej im. A. Gołasia w Ostrołęce. Sponsorem tego wyjazdu był Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Goworowie.
Składamy serdeczne podziękowania!

Barbara Rutkowska

Pasowanie na ucznia klas pierwszych.

9 listopada 2018 r. uczniowie klas pierwszych Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie zostali oficjalnie przyjęci do grona społeczności uczniowskiej. Ślubowanie to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu każdego ucznia, dlatego uroczystość miała bardzo podniosły charakter. Na Ślubowanie przybyli: p. Jacek Dobrzyński – dyrektor szkoły, p. Karolina Zacharek – v-ce dyrektor, p. Joanna Janowska-Milczarek – v-ce dyrektor, rodzice uczniów, a także młodsi koledzy i koleżanki z grup przedszkolnych.

Pierwszoklasiści ubrani w stroje galowe niecierpliwie oczekiwali na najważniejszy moment uroczystości – pasowanie na ucznia. Najpierw jednak musieli zaprezentować program artystyczny. Wspólnie ze starszymi koleżankami z klasy czwartej wzięli udział w przedstawieniu, w którym wykazali się umiejętnością recytacji wierszy i śpiewu piosenek. Zaprezentowane utwory wykonywane przez dzieci tematycznie związane były z obowiązkami ucznia, bezpieczną zabawą, radością uczenia się i poznawania świata. Zgromadzeni na uroczystości goście nagradzali dzieci gromkimi brawami.

W dalszej kolejności pierwszoklasiści ślubowali kochać Ojczyznę, być dobrym uczniem, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania dyrektor szkoły – p. Jacek Dobrzyński, dokonał symbolicznego pasowania na ucznia - życząc samych sukcesów w długiej karierze szkolnej. Tradycyjnie dzieciom wręczone zostały pamiątkowe dyplomy, przygotowane przez dyrektora szkoły. Uroczystość została zakończona słodkim poczęstunkiem przygotowanym przez rodziców uczniów z klas pierwszych. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy, by każdy dzień w szkole dostarczał im wspaniałych przygód z nauką, aby nasza placówka była dla nich miejscem, gdzie będą chętnie przebywać, znajdą nowe przyjaźnie, rozwiną swoje zdolności i zainteresowania.

 Wychowawcy klas pierwszych

Anna Kaczmarczyk
Dorota Późniewska
Krystyna Zacharek

Ogłoszenie

Informacja

Ogłoszenie

Obchody Święta Niepodległości – Filia Szczawin


Obchody 100. Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości miały w naszej szkole wyjątkowy i podniosły charakter. Uroczystość rozpoczęliśmy od wspólnego oglądania "Legendy o Lechu, Czechu i Rusie", dzięki której przybliżyliśmy sobie początki powstania państwa polskiego oraz pochodzenie ojczystych barw narodowych. W dalszej części spotkania uczniowie kolorowali obrazki przedstawiające symbole narodowe.
Po zajęciach artystycznych spotkaliśmy się na uroczystej akademii, przygotowanej przez panie: Elżbietę Sobotkę i Dorotę Sobotkę. Dzieci poprzez recytację wierszy i śpiewanie pieśni patriotycznych przybliżyły nam historię naszego kraju, ukazując drogę Polski do niepodległości. O godz. 11:11 wspólnie odśpiewaliśmy 4 zwrotki "Mazurka Dąbrowskiego” włączając się w akcję "Rekord dla Niepodległej".
Kolejnym punktem obchodów były warsztaty rodzinne, prowadzone przez opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Podczas zajęć, dzieci wspólnie ze swoimi rodzicami i babciami, wykonywały biało – czerwone kotyliony.
Na zakończenie uroczystości, wszyscy zostali zaproszeni na słodki poczęstunek. Opiekun Samorządu Uczniowskiego, pani Agnieszka Podleś, w ramach podziękowań za udział w warsztatach i pomoc w realizacji przedsięwzięć, ufundowała dla wszystkich pyszny tort w barwach narodowych.

Elżbieta Sobotka, Dorota Sobotka

„Do końca niepodległa…” - uroczysta akademia w ramach obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Goworowie czynnie włączyła się w ogólnopolskie obchody 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Program obejmuje wiele tematycznych akcji edukacyjnych i artystycznych. Jedną z nich była uroczysta akademia przygotowana przez uczniów szkoły pod patronatem nauczycieli. Akademia uświetniła sesję Rady Gminy dnia 28.09.2018 r., która gościnnie odbyła się w Szkole podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie oraz 11.11.2018 r. w kościele parafialnym w Goworowie włączając szkołę w lokalne obchody święta. Był to montaż słowno – muzyczny w wykonaniu uczniów klas siódmych, ósmych oraz gimnazjum. Merytoryczny zakres zawierał się w okresie: od rozbiorów do współczesności. Na tle barwnej, wymownej dekoracji uczniowie recytowali utwory poetyckie opatrzone bogatym komentarzem historycznym, a patriotyczne pieśni w wykonaniu szkolnego chóru sprawiły, że akademia przybrała jeszcze bardziej uroczysty i patriotyczny charakter.
Program artystyczny przygotowali: Bożena Drabot, Michał Niechoda, Beata Ciepierska, Adam Dąbrowski, Dariusz Twardziak, Barbara Wójcik.

Bożena Drabot

Konkurs plastyczny „Lapbook o Polsce”


„Lapbook jest czymś w rodzaju teczki interaktywnej przypominającej papierowy teatrzyk mieszczący się na naszych kolanach, stąd właśnie jego nazwa”. Kacperek Dziczek i Antoś Podleś wzięli udział w konkursie plastycznym „Lapbook o Polsce” zorganizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Ostrołęce. Lapbook o symbolach narodowych i postaciach związanych z historią naszej Ojczyzny wykonany przez Kacperka został wyróżniony przez komisję konkursową. Uczeń wraz z wychowawcą uczestniczył w uroczystości ogłoszenia wyników oraz wręczenia nagród laureatom, która odbyła się 15 listopada 2018 roku w Ostrołęce. W ten sposób uczniowie z klasy I włączyli się w obchody 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Barbara Rutkowska

Gminny konkurs plastyczny – filia w Szczawinie

"Nasze barwy narodowe na moim kotylionie" – to hasło Gminnego konkursu plastycznego zorganizowanego przez opiekuna SU – panią Agnieszkę Podleś i Gminną Bibliotekę Publiczną w Goworowie.
Celem konkursu było kształtowanie postaw patriotycznych wśród dzieci oraz włączenie w obchody 100 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Adresatami konkursu były dzieci z klas 0 – III szkół podstawowych z terenu Gminy Goworowo.
Spośród dostarczonych do organizatorów prac komisja wyłoniła laureatów w poszczególnych klasach:
I miejsce:
- Aleksandra Rabuczewska kl. "0" ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie – Filia Szczawin
- Kacper Samoraj kl. I ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie – Filia Szczawin
- Paweł Fidelis kl. II ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Pasiekach
- Natalia Dobkowska kl. IIIa ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie
II miejsce:
- Aleksandra Sówka kl. I ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Pasiekach
- Dawid Wasilewski kl. III ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie – Filia Szczawin
III miejsce:
- Aleksandra Parzych kl. IIIb ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Goworowie

Dnia 13 listopada 2018 roku w Filii w Szczawinie odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu. Na wszystkich uczestników czekały nagrody książkowe o tematyce patriotycznej, ufundowane przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Goworowie. Dodatkowo pani Agnieszka Podleś przygotowała dla dzieci pamiątkowe dyplomy, a dla ich opiekunów podziękowania. Wspaniałą atrakcją dla uczniów była również zabawa balonami w biało – czerwonych barwach. Na koniec zaproszeni goście udali się na skromny poczęstunek. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy mnie wsparli i pomogli w realizacji zaplanowanych działań.

Agnieszka Podleś

Zaproszenie

Ogłoszenie


Szanowni Państwo, Drodzy uczniowie! 12 listopada 2018 roku (poniedziałek) jest dniem ustawowo wolnym od pracy. W wyżej wymienionym dniu nie będą prowadzone zajęcia dydaktyczno - wychowawcze oraz zajęcia opiekuńcze.

Dyrektor S.P. im. M. Kopernika w Goworowie
mgr Jacek Dobrzyński

„Jesienią, jesienią sady się rumienią…”


Dnia 30 października 2018 roku odbyła się szkolna wycieczka do pobliskiego sadu w ramach programu "Owoce i warzywa w szkole”.
Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej z uwagą słuchali Pana Ludwika, który z wielką pasją opowiadał o swoim sadzie w Szczawinie. Dzieci poznały kilka odmian jabłoni. Z ochotą próbowały różnych jabłek, które zachęcały smakiem i pięknymi kolorami. Ogrodnik opowiadał także o zabiegach pielęgnacyjnych prowadzonych w jego sadzie.
Zwiedzający podziwiali sad i z uwagą słuchali informacji na jego temat. Po powrocie do szkoły uczniowie klasy I poznali zasadę działania sokowirówki, a następnie odbyła się degustacja soku przygotowanego z przyniesionych z sadu jabłek.
Zachęcamy wszystkich do spożywania soków ze świeżych owoców. Smacznego!

Barbara Rutkowska

Powiatowe Indywidualne Biegi Przełajowe

30 września 2017 r. nad Narwią w Ostrołęce odbyły się w sportowej atmosferze Powiatowe Indywidualne Biegi Przełajowe. Zorganizowane zostały przez Szkolny Związek Sportowy. Po ukończonych biegach w poszczególnych kategoriach najlepsi zawodnicy otrzymali dyplomy i medale oraz uzyskali awans do zawodów międzypowiatowych. Nasi uczniowie też wzięli udział w tych biegach i zakwalifikowali się do zawodów na kolejnym etapie.
I miejsce – Krystian Subzda
V miejsce – Julia Dąbkowska
VI miejsce – Przemysław Książek
VII miejsce – Aleksandra Rutkowska
X miejsce – Radosław Rurka
Dziękujemy uczniom za godne reprezentowanie szkoły i gratulujemy zwycięstwa zawodnikom oraz dziękujemy opiekunom P. K. Zacharek i P. J. Karpińskiemu.

Ze sportowym pozdrowieniem
Elżbieta Bieniecka

My kochamy misie małe i duże


Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia zaprosiliśmy do naszej szkoły misie małe i duże. Towarzyszyły dzieciom na każdych zajęciach. Dzisiaj były w centrum zainteresowania. Odbył się nawet szkolny konkurs plastyczny pod hasłem „Mój kochany miś”. Uczniowie opowiadali o tym, skąd mają swoje maskotki. Nie obyło się bez oglądania bajek, których głównymi bohaterami są misie.
Przedszkolaki miały wspaniałe pomysły na ozdabianie piernikowych ciasteczek.
Maluchy dostały pluszowe zabawki do swoich sal.
Największą atrakcją tego dnia był przepyszny tort w kształcie misia, który wywołał tyle pozytywnych emocji. Dzieci miały jeszcze inne słodkie upominki.
Dziękujemy państwu Romanowskim oraz rodzicom za wspaniałą niespodziankę.

K. Gałązka, M. Gołębiewska, N. Zięba

 

 

Artur Siódmiak CAMP Największa Lekcja WF-u


Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Największej Lekcji Wychowania Fizycznego na Torwarze 16 listopada 2017 r. Była to ogólnopolska inicjatywa Artura Siódmiaka, która buduje sportowe zaangażowanie wśród uczestników gdzie w asyście gwiazd sportu mogli stawiać swoje pierwsze krok na boisku, wyzwalając pozytywne sportowe emocje i skojarzenia. Takie doświadczenie to początek sportowej przygody.

Dorota Ciskowska

Program „Umiem pływać” 2017 zakończony


Uczniowie klas II i III SP Goworowa zakończyli naukę pływania w Parku Wodnym w Ostrołęce. Zajęcia były finansowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki w 80% oraz Urząd Gminy w Goworowie w 20%. W zajęciach nauki pływania uczestniczyli również uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej i I – III Gimnazjum, które były w całości pokryte przez UKS „TROPS” ze środków finansowych pozyskanych przez Urząd Gminy w Goworowie. UKS TROPS złożył ponownie wniosek na naukę pływania klas I-III na rok szkolny 2018 do Ministerstwa Sportu i Finansów. Jeżeli przejdzie pozytywną weryfikację kolejni uczniowie wezmą udział w bezpłatnej nauce pływania.

Dorota Ciskowska

Iza i Kacper w finale Sportowej Drużyn Marcina Gortata.