Logowanie
Informacje ogólne
Organizacja pracy
- Rozkład dzwonków
- Dni wolne
- Terminarz zebrań z rodzicami
- Terminarz zebrań Rady Pedagogicznej
- Regulamin obowiązujący uczniów dojeżdżających do szkoły
- Harmonogram imprez i uroczystości szkolnych
- Szkolny zestaw programów nauczania
- Zestaw programów wychowania przedszkolnego
- Plan pracy 2023/24
- Konsultacje 2023/24
- Dyżury nauczycieli podczas przerw lekcyjnych
Samorząd Uczniowski
Dokumenty i regulaminy
- Statut szkoły
- Ceremoniał szkolny
- Regulamin Rady Pedagogicznej
- Regulamin korzystania z telefonów
- Program wychowawczo - profilaktyczny
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
- Regulamin korzystania z szafek szkolnych
- Procedury pomocy psychologiczno - pedagogicznej
- Procedury bezpieczeństwa w szkole - COVID 19
- Regulamin sali gimnastycznej
Świetlica szkolna
Zdrowie i profilaktyka
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Biblioteka
Stołówka szkolna
Archiwum artykułów
- kwiecień, 2024
- marzec, 2024
- luty, 2024
- styczeń, 2024
- grudzień, 2023
- listopad, 2023
- październik, 2023
- wrzesień, 2023
- sierpień, 2023
- lipiec, 2023
- czerwiec, 2023
- maj, 2023
- kwiecień, 2023
- marzec, 2023
- luty, 2023
- styczeń, 2023
- grudzień, 2022
- listopad, 2022
- październik, 2022
- wrzesień, 2022
- sierpień, 2022
- lipiec, 2022
- czerwiec, 2022
- maj, 2022
- kwiecień, 2022
- marzec, 2022
- luty, 2022
- styczeń, 2022
- grudzień, 2021
- listopad, 2021
- październik, 2021
- wrzesień, 2021
- sierpień, 2021
- lipiec, 2021
- czerwiec, 2021
- maj, 2021
Czym zaciekawić? Nasze rozmowy o sztuce…
„Wytwory artystyczne, które towarzyszą nam od początku świata , świadczą o tym, że ludzkość nie potrafi żyć bez sztuki” – tak rozpoczęła się dyskusja o sztuce na edukacji polonistyczno-społecznej.
Czym jest sztuka?
Temat wywołał duże zainteresowanie wśród uczniów klasy III w Filii w Szczawinie. W dyskusji padały hasła: malarstwo, rzeźba, fotografia, film, architektura.
Czym jest więc sztuka współczesna?
Zwróciłam uwagę swoim uczniom na zmiany, jakie pełni sztuka na przestrzeni cywilizacji. Artysta na początku był rzemieślnikiem w dziedzinie dekoracji i architektury, a dziś jest interpretatorem otaczającego nas świata. Jednym z haseł, jakie przyświeca w historii sztuki współczesnej jest „sztuka dla sztuki”, którego celem jest zwrócenie uwagi, by artyści dla swoich poszukiwań znajdowali różne środki wyrazu.
Do najwcześniej wprowadzonych nowatorskich rozwiązań należą abstrakcje, collage, fotomontaż. Uczniowie klas I-III uwielbiają te techniki.
Nasze rozmowy o sztuce nie mogły obyć się bez twórczości artystycznej. Mali artyści, bo taką rolę dziś przyjęli, stworzyli własne obrazy i rzeźby, w których wyrazili współczesne cechy sztuki. Trzecioklasiści zorganizowali szkolną wystawę - galerię prac.
Wychowawca: Barbara Rutkowska
Odsłony: 15741